|
| | Pawno Kodları Full | |
| | Yazar | Mesaj |
---|
[AsO]Admin .
Mesaj Sayısı : 173 Rep : 250369 Teşekkür : 119995 Kayıt tarihi : 30/10/09 Yaş : 34 Nerden : antalya
| Konu: Pawno Kodları Full Paz Kas. 08, 2009 1:40 am | |
| Bölüm : Pawno Nedir ?
Pawno , "pwn" formatında yazılan Sa:Mp modlarını "amx" formatına dönüştürerek Sa:Mp'da oynanılabilir hale getirmeye yarayan bir compilerdir.Pawnoya "pwn" formatında kod yazımında C# ile C+ dillerinden yararlanılmış bir dil kullanılmaktadır.Kullanımı gayet basittir fakat dilini öğrenmek için çok çalışmak gerekir.Eğer programla dillerinden bazılarını biliyorsanız öğrenmekte çok zorlanmazsınız.
İyi Yönleri (WikiSamp'tan Alıntıdır..) :
- Rahatlıkla kullanılabilir boyut.
- Az bellek kullanımı.
- Yanınızda kullanacağınız functionların listesinin bulunması.
- SA-MP ile uyumlu olması.
Eksileri (WikiSamp'tan Alıntıdır..) :
- Büyük mod yapımları için çok zor.
- Editor çok sade.
- Vista sistemlerde çalıştırmanız için kullanıcı olarak açmanız gerekiyor.
2.Bölüm Modlar ve Filterscriptler :
Sa:Mp'ta oyun modları ve filterscriptler kullanılır.
Sunucuda mutlaka bir oyun modu açık bulunur ve sunucuda bu moddaki verilerden yararlanılır.
Filterscriptler ise , açılması zorunlu olmayan fakat modların yanında ek veriler bulunduran kodlamalardır.
3. Bölüm : Modun başında bulunan tanıtım kodları :
#include Kodu : Bu kodumuz moda , belirttiğimiz dosyadaki kodların eklenmesini sağlar.Örneğin "#include " yazdığımızda belirttiğimiz dosyanın (Eğer belirttiğiniz dosya pawno/include klasörü içindeyse bulunduğu klasörü belirtmenize gerek yok) içindeki kodlar , kodu koyduğumuz yere geçirilir.
#define "tanıtılan kod veya değişken" Kodu : Bu kod ile modda daha sonra bir takım şeyleri ayrı ayrı yazmak yerine buradan tanıtarak hepsini yazabilirsiniz.Örneğin "#define TAKIMMESAJI "Takım oyuncuları dikkat!" " yazdınız.Bir daha modun içinde TAKIMMESAJI yazarsanız bunun yerine "Takım oyuncuları dikkat!" yazacak.Veya "#define TAKIMKODU "/takim" " yazdığınızda , modun içinde her TAKIMKODU yazdığınız yere bunun yerine /takim yazılır.
new Kodu : Bu kod ile normalde dilin içinde olmayan bu yüzden moda tanıtmamız gereken kodları tanıtabiliriz.Örneğin "new playername = GetPlayerName(playerid);" yazarsak her playername yazdığımız yerde oyuncunun ismi yazar.
forward Kodu : Bu kod ile moda ayrıca yerleştirdiğimiz (Bkz : Pawnodaki publicler) publicleri tanıtıyoruz.Örneğin "public PlayerDeath(playerid)" isimli bir public açtık.Bu publicin çalışması için modumuzun başına "forward PlayerDeath(playerid);" yazmamız gerekir.
main() Kodu :
Kod: main()
{
print("\n Yazınız.");
print("Yazınız.\n");
print("Yazınız.\n");
} ...şeklinde yazılır.Buradaki print(""); içine yazdığınız yazılar , server açıldığında Samp-server.exe'de görünecek yazılardır.
4.Bölüm : Publicler :
Publicler , içindeki kodlarla belli zaman aralıklarında veya her zaman içindeki kodları sergilemeye yarayan kod bütünleridir.Örneğin "public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])" publicinin içinde oyundaki komutlar bulunur.Veya "public OnPlayerConnect(playerid)" içinde oyuncunun oyuna girdiği sırada neler olacağını belirten kodlar bulunur.Pawnoda iki çeşit publicler vardır.1-)Pawnonun içinde bulunan sabit publicler , 2-)"forward" kodu ile ayrıca ekleyebildiğimiz publicler..
Sabit publicler :
O
* OnFilterscriptExit : Filterscriptlerde kullanılır.Filterscript veya server kapandığında Samp-server.exe'de neler yazması istediğinizi buradan ayarlayabilirsiniz.
* OnFilterscriptInit : Filterscriptlerde kullanılır.Filterscript veya server açıldığında Samp-server.exe'de neler yazması istediğinizi buradan ayarlayabilirsiniz.
* OnGameModeExit : Modlarda kullanılır.Mod veya server kapandığında Samp-server.exe'de neler yazması istediğinizi buradan ayarlayabilirsiniz.
* OnGameModeInit : Modlarda kullanılır.Mod veya server açıldığında Samp-server.exe'de neler yazması istediğinizi buradan ayarlayabilirsiniz.
* OnPlayerCommandText : Oyundaki komutları koyacağınız publictir.
* OnPlayerConnect : Oyuncu oyuna girdiğinde olmasını istediğiniz kodları koyacağınız publictir.
* OnPlayerDeath : Oyuncu öldüğünde olmasını istediğiniz kodları koyacağınız publictir.
* OnPlayerDisconnect : Oyuncu oyundan çıktığında olmasını istediğiniz kodları koyacağınız publictir.
* OnPlayerEnterCheckpoint : Oyuncunun checkpointe geldiğinde olmasını istediğiniz kodları koyacağınız publictir.
* OnPlayerEnterRaceCheckpoint : Oyuncunun yarış checkpointinden çıktıktan sonra olmasını istediğiniz kodları koyacağınız publictir.
* OnPlayerEnterVehicle : Oyuncu arabaya binerken olmasını istediğiniz kodları koyacağınız publictir.
* OnPlayerExitVehicle : Oyuncu arabadan inerken olmasını istediğiniz kodları koyacağınız publictir.
* OnPlayerKeyStateChange : Oyuncunun tuşlara bastığında olmasını istediğiniz kodları koyacağınız publictir.
* OnPlayerLeaveCheckpoint : Oyuncunun checkpointten çıktıktan sonra olmasını istediğiniz kodları koyacağınız publictir.
* OnPlayerLeaveRaceCheckpoint : Oyuncunun yarış checkpointinden çıktıktan sonra olmasını istediğiniz kodları koyacağınız publictir.
* OnPlayerPickUpPickup : Oyuncunun pickupları aldığı sırada olmasını istediğiniz kodları koyacağınız publictir.
* OnPlayerPrivmsg : Oyuncu özel mesaj attığında olmasını istediğiniz kodları yazacağını publictir.Örnek :(WikiSamp'tan alıntıdır..)
Kod: public OnPlayerPrivmsg(playerid, recieverid, text[]) { new RecName[24], PlayerName[24]; GetPlayerName(recieverid, giveplayer, sizeof(giveplayer)); GetPlayerName(playerid, PlayerName, sizeof(PlayerName));
if(!IsPlayerConnected(recieverid)) return SendClientMessage(playerid, 0xAFAFAFAA, "INVALID ID!"); if(recieverid == playerid) return SendClientMessage(playerid, 0xAFAFAFAA, "SERVER: The receiver can't be yourself.");
GameTextForPlayer(playerid, "~n~~n~~n~~n~~n~~n~~n~~n~~n~~y~Private message ~r~Sent~y~.", 3000, 3); GameTextForPlayer(recieverid, "~n~~n~~n~~n~~n~~n~~n~~n~~n~~y~Private message ~r~Recieved~y~.", 3000, 3); PlayerPlaySound(playerid, 1057, 0.0, 0.0, 0.0); PlayerPlaySound(recieverid, 1057, 0.0, 0.0, 0.0);
format(str, sizeof(str), "PM from %s(%i): %s", PlayerName, playerid, text); SendClientMessage(recieverid, 0x33AAFFFF, str);
format(str, sizeof(str), "PM sent to %s(%i): %s", RecName, recieverid, text); SendClientMessage(playerid, 0x33AAFFFF, str); return true; }
* OnPlayerRequestClass : Oyuncunun karakter seçimi sırasında olmasını istediğiniz kodları yazacağınız publictir.
* OnPlayerSpawn : Oyuncunun spawn olduğu sırada olmasını istediğiniz kodları yazacağınız publictir.
* OnPlayerText : Oyuncunun mesajlarının yönetildiği publictir.Örneğin bir oyuncu susturulmuşsa aşağıdaki gibi şekilde mesaj atamamasını sağlayabilirsiniz : (WikiSamp'tan Alıntıdır..)
Kod: public OnPlayerText(playerid, text[]) { // for example, if the variable mute[playerid] is set to 1, it will // stop the text from processing, otherwise it allows it to be sent. if(mute[playerid] == 1) { return false; } return true; }
* OnVehicleDeath : Bir araba patladığında olmasını istediğiniz kodları yazacağınız publictir.
* OnVehicleSpawn : "new" kodu ile tanıttığımız aracın spawn olduğunda olmasını istediğiniz kodları yazacağınız publictir. | |
| | | [AsO]Admin .
Mesaj Sayısı : 173 Rep : 250369 Teşekkür : 119995 Kayıt tarihi : 30/10/09 Yaş : 34 Nerden : antalya
| Konu: Geri: Pawno Kodları Full Paz Kas. 08, 2009 1:41 am | |
| 5. bölüm : Pawno'daki Kodlar :
A
* AddMenuItem : Menülere seçenek ekleyebildiğimiz kod çeşididir.
* AddPlayerClass : OnGameModeInIt'e koyulur.Oyuncu seçimine karakter eklememizi sağlar.
* AddStaticPickup : OnGameModeInIt'e koyulur.Pickup eklememizi sağlar.
* AddStaticVehicle : OnGameModeInIt'e koyulur.Araç eklememizi sağlar.
* AddVehicleComponent : Araçlara parça eklemeye yarar.
* AllowAdminTeleport : Adminlerin menüdeyken haritada gitmek istedikleri yere sağ tıklayarak oraya gidebilmelerini sağlar.
* AllowInteriorWeapons : OnGameModeInIt'e koyulur.Interiorlarda da silah kullanılmasını sağlar.
* AllowPlayerTeleport : Oyuncuların menüdeyken haritada gitmek istedikleri yere sağ tıklayarak oraya gidebilmelerini sağlar.
* ApplyAnimation : Belirtilen oyuncunun , belirtilen animasyonu yapmasını sağlar.
B
* Ban : Belirtilen oyuncunun banlanmasını sağlar.
C
* ChangeVehicleColor : Aracın renginin değiştirilmesini sağlar.
* ClearAnimations : Oyuncunun animasyonlarının durmasını sağlar.
* CreateExplosion : Patlatma yaratmayı sağlar.
* CreateMenu : Menü oluşturmanızı sağlar.
* CreateObject : Obje yaratmanızı sağlar.
* CreatePickup : Pickup oluşturmanızı sağlar.
* CreatePlayerObject : Oyuncu için pickup oluşturmanızı sağlar.
* CreateVehicle : Araç oluşturmanızı sağlar.
D
* DestroyMenu : Belirtilen menünün kapanmasını sağlar.
* DestroyObject : Belirtilen objenin yok olmasını sağlar.
* DestroyPickup : Belirtilen pickupın yok olmasını sağlar.
* DestroyPlayerObject : Belirtilen oyuncu objesinin yok olmasını sağlar.
* DestroyVehicle : Belirtilen aracın yok olmasını sağlar.
* DisableInteriorEnterExits : OnGameModeInIt'e koyulur.Interiorların giriş ve çıkışlarının kapanmasını sağlar.
E
* EnableStuntBonusForAll : Stunt bonuslarının herkes için açılıp kapanmasını sağlar.
* EnableStuntBonusForPlayer : Stunt bonuslarının oyuncu için açılıp kapanmasını sağlar.
* EnableZoneNames : OnGameModeInIt'e koyulur.Bulunan bölgenin isminin sağ altta görülmesini sağlar.
G
* GameModeExit : Modun bitmesini ve sıradaki modun açılmasını sağlar.
* GameTextForAll : Herkes için ekranda yazı çıkmasını sağlar.
* GameTextForPlayer : Oyuncu için ekranda yazı çıkmasını sağlar.
* GetPlayerAmmo : Oyuncunun mermi sayısının alınmasını sağlar.
* GetPlayerArmour : Oyuncunun kalkan miktarının alınmasını sağlar.
* GetPlayerColor : Oyuncunun renginin alınmasını sağlar.
* GetPlayerFacingAngle : Oyuncunun bakış açısının alınmasını sağlar.
* GetPlayerHealth : Oyuncunun can miktarının alınmasını sağlar.
* GetPlayerInterior : Oyuncunun bulunduğu interior idsinin alınmasını sağlar.
* GetPlayerIp : Oyuncunun ip adresinin alınmasını sağlar.
* GetPlayerMoney : Oyuncunun para miktarının alınmasını sağlar.
* GetPlayerName : Oyuncunun isminin alınmasını sağlar.
* GetPlayerPing : Oyuncunun ping miktarının alınmasını sağlar.
* GetPlayerPos : Oyuncunun bulunduğu yerin koordinatlarının alınmasını sağlar.
* GetPlayerScore : Oyuncunun skorunun alınmasını sağlar.
* GetPlayerSkin : Oyuncunun skin idsinin alınmasını sağlar.
* GetPlayerSpecialAction : Oyuncunun yaptığı animasyonun adının alınmasını sağlar.
* GetPlayerState : Oyuncunun durumunun (Araba sürüyor , yürüyor , arabay biniyor vb..) alınmasını sağlar.
* GetPlayerTeam : Oyuncunun bulunduğu takımın isminin alınmasını sağlar.
* GetPlayerTime : Oyuncunun oyunundaki zamanın alınmasını sağlar.
* GetPlayerVehicleID : Oyuncunun içinde bulunduğu arabanın idsinin bulunmasını sağlar.
* GetPlayerWantedLevel : Oyuncunun aranma seviyesinin alınmasını sağlar.
* GetVehicleHealth : Oyuncunun içinde bulunduğu aracın sağlığının alınmasını sağlar.
* GetVehicleModel : Oyuncunun içinde bulunduğu aracın modelinin alınmasını sağlar.
* GetVehiclePos : Oyuncunun içinde bulunduğu aracın koordinatlarının alınmasını sağlar.
* GivePlayerMoney : Belirtilen oyuncuya belirtilen miktarda para verilmesini sağlar.
* GivePlayerWeapon : Oyuncuya belirtilen silah idsine sahip silahın verilmesini sağlar.
I
* IsPlayerAdmin : "Eğer belirtilen oyuncu adminse" şartının konulmasını sağlar.
* IsPlayerConnected : "Eğer belirtilen oyuncu oyundaysa" şartının konulmasını sağlar.
* IsPlayerInAnyVehicle : "Eğer belirtilen oyuncu herhangi bir araçtaysa" şartının konulmasını sağlar.
* IsPlayerInCheckpoint : "Eğer belirtilen oyuncu belirtilen checkpointteyse" şartının konulmasını sağlar.
* IsPlayerInRaceCheckpoint : "Eğer belirtilen oyuncu belirtilen yarış checkpointindeyse" şartının konulmasını sağlar.
* IsPlayerInVehicle : "Eğer belirtilen oyuncu belirtilen araçtaysa" şartının konulmasını sağlar.
K
* Kick : Belirtilen oyuncunun oyundan atılmasını (kicklenmesini) sağlar.
* KillTimer : Belirtilen sayacın durdurulmasını sağlar.
R
* RemovePlayerFromVehicle : Belirtilen oyuncunun araçtan atılmasını sağlar.
* RemovePlayerMapIcon : Oyuncunun haritasından belirtilen simgenin silinmesini sağlar.
* RemoveVehicleComponent : Oyuncunun arabasından belirtilen parçaların silinmesini sağlar.
* ResetPlayerMoney : Oyuncunun parasının sıfırlanmasını sağlar.
* ResetPlayerWeapons : Oyuncunun silahlarının sıfırlanmasını sağlar.
S
* SendClientMessage : Belirtilen oyuncuya , belirtilen mesajın atılmasını sağlar.
* SendClientMessageToAll : Bütün oyunculara belirtilen mesajın atılmasını sağlar.
* SendDeathMessage : Bir oyuncu öldüğünde , ölümle ilgilerin yer aldığı mesajın atılmasını sağlar.
* SetCameraBehindPlayer : Oyuncunun kamerasının normale dönmesini sağlar.
* SetDisabledWeapons : OnGameModeInIt'e koyulur.Modda kullanılması yasak olan silahların idleri ile kullanılır.
* SetGameModeText : OnGameModeInIt'e koyulur.Modun ismini belirtir.
* SetGravity : Oyundaki yerçekimi oranının belirtilmesini sağlar.
* SetNameTagDrawDistance : OnGameModeInIt'e koyulur.Oyuncularının birbirilerinin isimlerini ne kadar uzaklıktan görebileceklerinin ayarlanmasını sağlar.
* SetObjectPos : Belirtilen objenin , belirtilen koordinatlara gitmesini sağlar.
* SetPlayerAmmo : Oyuncunun mermi miktarının belirtilen miktara değiştirilmesini sağlar.
* SetPlayerArmour : Oyuncunun kalkan miktarının belirtilen miktara değiştirilmesini sağlar.
* SetPlayerCameraLookAt : Oyuncunun kamerasının belirtilen koordinatlara kenetlenmesini sağlar.
* SetPlayerCameraPos : Oyuncunun kamerasının belirtilen koordinatlarda olmasını sağlar.
* SetPlayerCheckpoint : Belirtilen checkpointlerde checkpoint oluşturmayı sağlar.
* SetPlayerColor : Oyuncunun rengini belirtilen renge değiştirmeyi sağlar.
* SetPlayerDisabledWeapons : Oyuncu için yasaklanan silahları belirtmeyi sağlar.
* SetPlayerFacingAngle : Oyuncunun bakış açısının belirtilen açıya dönmesini sağlar.
* SetPlayerHealth : Oyuncunun can miktarının belirtilen düzeye değişmesini sağlar.
* SetPlayerInterior : Oyuncunun bulunduğu interior idsinin belirtilen interior idsine dönüşmesini sağlar.
* SetPlayerMapIcon : Oyuncu için haritada belirtilen simgenin oluşmasını sağlar.
* SetPlayerName : Oyuncunun ismini , belirtilen isme değiştirmeye yarar.
* SetPlayerPos : Oyuncunun belirtilen koordinatlara gitmesini sağlar.
* SetPlayerRaceCheckpoint : Belirtilen koordinatlarda oyuncu için yarış checkpointi oluşmasını sağlar.
* SetPlayerScore : Oyuncunun skorunu belirtilen skora değişmesini sağlar.
* SetPlayerSkin : Oyuncunun skininin belirtilen skin idsindeki skine dönüşmesini sağlar.
* SetPlayerSpecialAction : Oyuncunun belirtilen animasyonu yapmasını sağlar.
* SetPlayerTeam : Oyuncunun belirtilen takıma geçmesini sağlar.
* SetPlayerTime : Oyuncunun oyunundaki zamanın belirtilen zamana dönüşmesini sağlar.
* SetPlayerWantedLevel : Oyuncunun aranma seviyesinin belirtilen seviyeye değişmesini sağlar.
* SetPlayerWeather : Oyuncunun oyunundaki havanın belirtilen havaya dönüşmesini sağlar.
* SetTimer : Zamanlayıcı oluşturmaya yarar.Publicler ile kullanılır.(İleride detaylı olarak anlatacağım..)
* SetTimerEx : Zamanlayıcı oluşturmaya yarar.Publicler ile kullanılır.(İleride detaylı olarak anlatacağım..)
* SetVehicleHealth : Oyuncunun içinde bulunduğu aracın sağlığının belirtilen miktara değişmesini sağlar.
* SetVehicleParamsForPlayer : Oyuncunun içinde bulunduğu aracın kilitlenmesini sağlar.1 koyarsanız araç kilitli olur , 0 koyarsanız kilitsiz olur.
* SetVehiclePos : Oyuncunun içinde bulunduğu aracın belirtilen koordinatlara gitmesini sağlar.
* SetVehicleToRespawn : Belirtilen aracın tekrar spawn olmasını sağlar.
* SetWeather : OnGameModeInIt'e koyulur.Oyunun hava durumunun ayarlanmasını sağlar.
* SetWorldTime : OnGameModeInIt'e koyulur.Oyunun zamanının ayarlanmasını sağlar.
* ShowMenuForPlayer : Belirtilen menünün oyuncu için açılmasını sağlar.
* ShowNameTags : OnGameModeInIt'e koyulur.1 olarak ayarlandığı zaman oyuncular oyundayken karakterlerinin üzerinde oyuncuların isimlerini görebilirler , 0 koyulursa göremezler.
* ShowPlayerMarkers : OnGameModeInIt'e koyulur.1 olarak ayarlandığı zaman oyuncular haritada kimin nerede olduğunu görebilirler , 0 koyulursa göremezler.
* SpawnPlayer : Belirtilen oyuncunun spawn olmasını sağlar.
6. Bölüm : if Kodu :
Bu kod , belirtilen işlevin belli bir şarta göre yapılmasını sağlar.
Örneğin :
Kod: SetPlayerInterior(playerid,10);[code]
..kodunun , sadece oyundu adminse olmasını istiyorsak şöyle yapmalıyız :
[code] if(IsPlayerAdmin(playerid)) { SetPlayerInterior(playerid,10);
..bu sayede oyuncunun interiorunun 10 olması ; oyuncunun admin olması şartına bağlanmıştır.[/code] 7. bölüm :
" for(new i; i {" kodu :
Bu kod , "i" harfinin , sunucudaki bütün oyuncuları temsil etmesini sağlar.
Örneğin :
Kod: SetPlayerInterior(playerid,10);
..kodunun , sadece oyuncu için değil sunucudaki herkes için geçerli olmasını istiyorsak böyle yapmalıyız :
Kod: for(new i; i { SetPlayerInterior(i,10);
8.bölüm : Komut eklemek :
Pawno'da komut eklemek için kodlarımızı "OnPlayerCommandText" publicine koyacağız.
Öncelikle şu şekilde bir kod ekliyoruz :
Kod: if(strcmp(cmdtext, "/komutismi", true) == 0)
{
..buradan sonra komutumuzun içeriklerini koyuyoruz. Örneğin "/geber" yazdığımızda , komutu yazan kişinin ölmesini istiyorsak şöyle yapıyoruz :
Kod: if(strcmp(cmdtext, "/geber", true) == 0) { SetPlayerHealth(playerid,0.0); return 1; }
Birçok komut örneğine "Komut Örnekleri" bölümünden bakabilirsiniz.
9.bölüm : Spawn eklemek :
Bir oyuncunun doğacağı bilgileri içeren yani spawn bilgilerini içeren kod "AddPlayerClass"tır.
Bu kod "OnGameModeInIt" publicine koyulmaktadır.
"AddPlayerClass" kodu şu şekildedir :
Kod: AddPlayerClass(skinid(Bakınız:Skin IDler),X,Y,Z,bakış açısı,silah1'in idsi,silah1'in mermi sayısı,silah2'nin idsi,silah2'in mermi sayısı,silah3'ün idsi,silah3'in mermi sayısı);
"skinid" : Oyuncunun doğduğunda alacağı skinin idsidir.IDler bölümünden Skin IDlerini bulabilirsiniz. "X,Y,Z" : Oyuncunun bulunduğu koordinatlardır. "bakış açısı" : Oyuncunun yüzünün baktığı açıdır.0 ila 360 derece arasında değiştirebilirsiniz. "silahlar ve mermi sayıları" : Oyuncunun sahip olacağı silahların idlerini ve mermi miktarlarını koyacağınız yerdir.Silah IDlerini , IDler bölümünden öğrenebilirsiniz. | |
| | | [AsO]Admin .
Mesaj Sayısı : 173 Rep : 250369 Teşekkür : 119995 Kayıt tarihi : 30/10/09 Yaş : 34 Nerden : antalya
| Konu: Geri: Pawno Kodları Full Paz Kas. 08, 2009 1:41 am | |
| 11.bölüm : Obje eklemek :
Objeyi koyacağınız bilgileri içeren kod "CreateObject"tir.
Bu kod modun her kısmına koyulabilir.
Fakat sabit olmasını istiyorsanız "OnGameModeInIt"e koymalısınız.
"CreateObject" kodu şu şekildedir :
Kod: CreateObject(modelid,X,Y,Z,rX,rY,rZ);
"modelid": Objenizin idsidir.IDler bölümünden objelerin Model IDlerine ulaşabilirsiniz. "X,Y,Z" : Objenin bulunacağı yerin koordinatlarıdır. "rX,rY,rZ" : Dokunmayın.
12.bölüm : PickUp eklemek :
Bir PickUp'ın doğacağı bilgilerin bulunduğu kod "AddStaticPickup"tır.
PickUplar , obje olan fakat aynı zamanda alınabilen nesnelerdir.
PickUplar , "OnGameModeInIt" publicine eklenmelidir.
"AddStaticPickup" kodu şu şekildedir :
Kod: AddStaticPickup(model,tür,X,Y,Z);
"model" : PickUp'ın model ID'sidir.PickUp'ın Model IDlerine , IDler bölümünden ulaşabilirsiniz. "tür" : PickUp'ın türüdür.PickUp türleri (WikiSamp'tan Alıntıdır..) :
Kod: 0 Item does not display 1 Alınamaz ve tekrar spawn olmaz. 2 Alınabilir ve bir süre sonra tekrar spawn olur. 3 Alınabilir fakat tekrar spawn olmaz. 4 Yaratıldıktan sonra yavaş yavaş yok olur. 5 Yaratıldıktan sonra yavaş yavaş yok olur. 8 Alınabilir ve yaratıldıktan sonra yavaş yavaş yok olur. 9 Blows up on pick up.(Only pickuppable in Vehicle, no respawn) 10 Blows up on pick up.(Only pickuppable in Vehicle, no respawn) 11 Blows Up few seconds of creation* 12 Blows Up few seconds of creation (car explosion? timer is the burning flame?) 13 Slowly descends in Z and eventually goes through the floor (parachute?)X 14 Sadece araç içindeyken alınabilir. 15 Alınabilir fakat tekrar spawn olmaz. 16-18 Alınamaz. 19 Alınabilir fakat bir etki yaratmaz. 20,21 Alınamaz. 22 Alınabilir fakat tekrar spawn olmaz. 23 Pickupable, doesn't disappear on pickup 24+ Alınamaz.
"X,Y,Z" : PickUp'ın bulunacağı yerin koordinatlarıdır.
13.bölüm : Moddaki genel bilgiler.
Modun açıldığından beri var olacak bilgilerdir.
"OnGameModeInIt" publicine koyulması gerekirler.
İşte moddaki genel bilgileri ayarlayacağımız kodların bir kısmı :
"SetGameModeText(modismi);" : Modun ismini ayarlayacağımız koddur.
"ShowNameTags(show);" : Oyuncuların üzerilerinde isimlerinin yazıp yazmayacağını ayarlamak içindir.Parantez içine 1 koyarsanız görünür , 0 koyarsanız görünmez.
"ShowPlayerMarkers(show);" : Oyuncuların bulundukları yerlerin haritada görünüp görünmeyeceğinin ayarlanmasını sağlar.Parantez içine 1 koyarsanız görünür , 0 koyarsanız görünmez.
"LimitGlobalChatRadius(Float:chat_radius);" : Modda oyuncuların birbirleriyle konuşabilecekleri uzaklığın ayarlandığı koddur.Parantez içine koyduğunuz sayı , konuşma uzaklık sınırıdır.
"GameModeExit();" : Modun kapanmasını sağlar."OnGameModeInIt" publicine koyulması zorunlu değildir.
"AllowInteriorWeapons(allow);" : Modda interiorlarda da silah kullanılıp kullanılmayacağının ayarlanması içindir.Parantez içine 1 koyarsanız kullanılır , 0 koyarsanız kullanılmaz.
"SetWeather(weatherid);" : Moddaki hava durumunun ayarlanacağı yerdir.WeatherIDlere , IDler bölümünden ulaşabilirsiniz.
"SetGravity(Float:gravity);" : Moddaki yer çekiminin ayarlanması içindir.Parantez içine yazdığınız sayı yerçekimini belirtir.(0.8 en idealdir.)
"AllowAdminTeleport(allow);" : Modda adminlerin haritadan istedikleri yere sağ tıklayıp oraya teleport olup olamayacaklarını ayarlar.1 koyarsanız olabilirler , 0 koyarsanız olamazlar.
"EnableZoneNames(enable);" : Modda bulunduğunuz yerin adının sağ altta yazıp yazmamasının ayarlandığı yerdir.Parantez içine 1 koyarsanız yazar , 0 koyarsanız yazmaz.
"UsePlayerPedAnims();" : Modda oyuncuların yürüyüşlerinin normal olmasını sağlar.
"DisableInteriorEnterExits();" : Moddaki interiorların giriş ve çıkışlarının bulunmamasını sağlar.
"SetNameTagDrawDistance(Float:distance);" : Oyuncuların birbirlerinin üzerindeki isimleri görebilecekleri uzaklığın ayarlandığı koddur.Parantez içine koyduğunuz sayı , görebilecekleri uzaklık sınırıdır.
14.bölüm : Pawnodaki terimler :
Pawno'da kullanılan birçok terim vardır.
Bunlardan bazıları :
-Public : Publicler , içindeki kodlarla belli zaman aralıklarında veya her zaman içindeki kodları sergilemeye yarayan kod bütünleridir.Örneğin "public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])" publicinin içinde oyundaki komutlar bulunur.Veya "public OnPlayerConnect(playerid)" içinde oyuncunun oyuna girdiği sırada neler olacağını belirten kodlar bulunur.Pawnoda iki çeşit publicler vardır.1-)Pawnonun içinde bulunan sabit publicler , 2-)"forward" kodu ile ayrıca ekleyebildiğimiz publicler..
-Kodlar : Moddaki her türlü veri , bilgi ve döngü oluşumunun sağlandığı yazılardır.Pawno'nun bir nevi kelimeleri gibidir.Bütün işlevler kodlarla sağlanır.
-Döngü : Pawno'daki birden çok kod veya kod topluluğuyla oluşturulan verilerdir.Örneğin bir oyuncunun bir yere ışınlanmasını sağlıyoruz.Fakat ayrı bir public içinde oyuncunun bulunduğu yerde bulunan oyunculara belli bir mesaj gönderileceğini ayarlıyoruz.Bu sayede bir döngü oluşuyor.
-Komut : Modda yazıldığında , belirtilen kodlara göre veriler oluşan yazılardır.Adından da anlaşılacağı gibi , yazıldığında içindeki kodlarla ilgili komut verir ve bu komutlar modda gerçekleşir.
-Tanıtım : Pawno'daki dilin içinde bulunmayan kelimeleri , kodları veya publicleri tanıtmadır.Örneğin "araba1" isimli bir araba bulunmazken "new araba1 = ..." kodu ile bu arabayı tanıtabiliriz.
15.bölüm : Takım eklemek :
Öncelikle modun başına şunu ekliyoruz :
Kod: static gTeam[MAX_PLAYERS];
forward SetPlayerToTeamColor();
#define TEAM_TAKIMISMI 0
#define TEAM_TAKIMISMI 1
#define TEAM_TAKIMISMI 2
. . .
Bu takımımızın isimlerini ayarlamamıza yarıyor.
Sonra modun herhangi bir yerine bunu ekliyoruz :
Kod: SetPlayerClass(playerid, classid) {
if(classid == 0) {
gTeam[playerid] = TEAM_TAKIMISMI;
} else if(classid == 1) {
gTeam[playerid] = TEAM_TAKIMISMI;
} else if(classid == 2) {
gTeam[playerid] = TEAM_TERORIST;
. . .
}
}
Buradan hangi oyuncuyu seçersek hangi takım olacağımızı ayarlıyoruz.
"classid" : "OnGameModeInIt" publicindeki "AddPlayerClass" kodlarının sıralaması.Yani classid 0 , en baştaki "AddPlayerClass"i belirtir.
Sonra "OnPlayerRequestClass" publicine bu kodu ekliyoruz :
Kod: SetPlayerClass(playerid, classid);
Sonra takımların rengini ayarlamak için modun sonuna şunu ekliyoruz :
Kod: public SetPlayerToTeamColor(playerid) {
if(gTeam[playerid] == TEAM_TAKIMISMI) { SetPlayerColor(playerid,COLOR_ISTEDIGINIZRENK); } else if(gTeam[playerid] == TEAM_TAKIMISMI) { SetPlayerColor(playerid,COLOR_ISTEDIGINIZRENK); } . . .
return 1; }
Bu kod ile de oyuncunun hangi takımdaysa , belirlediğimiz rengi almasını sağladık.
Takımımız hazır , modda takımımız "TEAM_TAKIMISMI" olarak tanıtıldı | |
| | | [AsO]Admin .
Mesaj Sayısı : 173 Rep : 250369 Teşekkür : 119995 Kayıt tarihi : 30/10/09 Yaş : 34 Nerden : antalya
| Konu: Geri: Pawno Kodları Full Paz Kas. 08, 2009 1:43 am | |
| 17.bölüm : Obje Hareket Ettirme :
Obje hareket ettirme "MoveObject" kodu ile sağlanır.
Bu kodu sağlamak için önce hareket ettirmek istediğimiz objeye , bir isim vermemiz gerekir.
Bunu da şu şekilde sağlayacağız :
Kod: new objemiz = CreateObject...;
Bu şekilde hareket ettirmek istediğimiz objeyi "objemiz" ismi ile tanıttık.
Şimdi aşağıda gördüğünüz kodla objenin hareket etmesini sağlayacağız :
Kod: MoveObject(objemiz,X,Y,Z,Float:Hız);
"X,Y,Z" : Bu koordinatlar , objemizin hareketin sonunda olmasını istediğimiz yerin koordinatlarıdır. "Hız" : Buraya objemizin hareket etmesini istediğimiz hızı yazacağız.
Bu kodu bir komutla kullanalım diyelim :
Kod: if(strcmp(cmdtext, "/hareketettir", true) == 0)
{ MoveObject(objemiz,X,Y,Z,Float:Hız); }
Bu sayede bir oyuncu "/hareketettir" komutunu kullanırsa , "objemiz" adıyla tanıttığımız obje , belirttiğimiz koordinatlara belirttiğimiz hızla hareket edecektir.
18.bölüm : Sayaç oluşturmak :
Pawno'da sayaçlar , belli bir zaman işlevi veya şartı koymak için kullanılır. Sayaç oluşturma "SetTimer" veya "SetTimerEx" kodları ile sağlanır. "SetTimer"in kullanımını şimdi , "SetTimerEx"inkini ise ilerideki bölümlerde anlatacağım. "SetTimer" kodu kullanıldığı publicin zamanına göre sayıma başlar. Örneğin "OnGameModeInIt" publicine koyulan bir sayaç , mod açıldığı anda sayıma başlar. Veya bir komutun içine koyulan sayaç , komut yazıldıktan sonra sayım yapar.
"SetTimer" kodu şu şekildedir :
Kod: SetTimer("publicismi",sayaçzamanı,tekrar);
"publicismi" : Sayım bitince olacak verilerin bulunduğu publicin ismi.
"sayaçzamanı" : Sayacın çalışacağı zaman dilimi.Örneğin 36000 yaparsanız sayaç 6 saniye sayar. Zaman çevirimi şu şekildedir :
6000 = 1 saniye 30000 = 5 saniye 300000 = 5 dakika 900000 = 15 dakika 1800000 = Yarım saat 3600000 = Bir saat
"tekrar" : Sayacın tekrar edip etmeyeceğini belirteceğiniz yerdir.1 yazarsanız sayac sayımı bittikten sonra baştan saymaya devam eder,0 yazarsanız devam etmez.
19.bölüm : Komut Arşivi :
Şimdi sizlere benim yaptığım veya başka yerlerden bulduğum "Komut Arşivi"ni vereceğim :
Animasyonlar :
Kod: if (strcmp(cmdtext, "/animasyonlar", true) == 0) { SendClientMessage(playerid,COLOR_GREY,"/ellerhavaya - /sarhos - /bomba - /ates - /gul - /dgozetle"); SendClientMessage(playerid,COLOR_GREY,"/Hirsizlik - /31 - /31bitis - /yakalandin - /vururum - /vuruldum"); SendClientMessage(playerid,COLOR_GREY,"/saplakyedim - /saplakat - /sigara - /sigara2 - /elsalla - /bak"); SendClientMessage(playerid,COLOR_GREY,"/uzan - /otur - /kkoru - /yemek - /kus - /ol - /anlas - /op"); SendClientMessage(playerid,COLOR_GREY,"/emrah - /nevarlan - /ise - /striptiz [A-G] - /dans [1-3]"); return 1; } // HANDSUP if(strcmp(cmdtext, "/ellerhavaya", true) == 0) { if(GetPlayerState(playerid) == PLAYER_STATE_ONFOOT) { SetPlayerSpecialAction(playerid,SPECIAL_ACTION_HANDSUP); return 1; } } // Drunk if(strcmp(cmdtext, "/sarhos", true) == 0) { if(GetPlayerState(playerid) == PLAYER_STATE_ONFOOT) { ApplyAnimation(playerid,"PED", "WALK_DRUNK",30.1,1,1,1,1,1); SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "Sen sarhossun!"); // Walk Drunk return 1; } } // Place a Bomb if (strcmp("/bomba", cmdtext, true) == 0) { ApplyAnimation(playerid, "BOMBER", "BOM_Plant", 30.0, 0, 0, 0, 0, 0); // Place Bomb SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "Sen bomba planliyorsun!"); return 1; }
if (strcmp("/sexy", cmdtext, true) == 0) { ApplyAnimation(playerid, "PED", "WOMAN_walksexy", 30.0, 1, 1, 1, 1, 1); // Place Bomb SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "Hobaa "); return 1; } // Police Arrest if (strcmp("/ates", cmdtext, true, 7) == 0) { ApplyAnimation( playerid,"ped", "ARRESTgun", 4.0, 0, 0, 0, 0, 0); // Gun Arrest SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "Ates ediyor gibi yapiyorsun."); return 1; } if (strcmp("/motor", cmdtext, true, 7) == 0) { ApplyAnimation( playerid,"BIKED", "BIKEd_jumponR", 4.0, 0, 0, 0, 0, 0); // Gun Arrest SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "Saga Atladin!"); return 1; }
// Laugh if (strcmp("/gul", cmdtext, true) == 0) { ApplyAnimation(playerid, "RAPPING", "Laugh_01", 30.0, 1, 1, 1, 1, 1); // Laugh SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "Gülme krizine girdin."); return 1; } // Rob Lookout if (strcmp("/dgozetle", cmdtext, true) == 0) { ApplyAnimation(playerid, "SHOP", "ROB_Shifty", 4.0, 0, 0, 0, 0, 0); // Rob Lookout SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "Disariyi gozetliyorsun."); return 1; } // Rob Threat if (strcmp("/hirsizlik", cmdtext, true) == 0) { ApplyAnimation(playerid, "SHOP", "ROB_Loop_Threat", 4.0, 0, 0, 0, 0, 0); // Rob SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "Hirsizsin. Polisler seni magazada kistirdilar."); SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "Sen de, 'gelmeyin yoksa rehineleri vururum' tavri"); SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "ile polislere silah dogrultuyorsun."); return 1; } // Wank Out if (strcmp("/31", cmdtext, true) == 0) { ApplyAnimation(playerid, "PAULNMAC", "wank_loop", 31.0, 1, 1, 1, 1, 1); // Wank In SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "31 Cekiyorsun "); return 1; } // Police Arrest if (strcmp("/yakalandin", cmdtext, true) == 0) { ApplyAnimation(playerid, "POLICE", "plc_drgbst_01", 4.0, 0, 0, 0, 0, 0); // Arrest SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "Polis seni yakaladi!"); return 1; } // Wank In if (strcmp("/31bitis", cmdtext, true) == 0) { ApplyAnimation(playerid, "PAULNMAC", "wank_out", 4.0, 0, 0, 0, 0, 0); // Wank Out SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "31 Bitti..."); return 1; } // Arrested if (strcmp("/vururum", cmdtext, true) == 0) { ApplyAnimation(playerid, "POLICE", "crm_drgbst_01", 4.0, 0, 0, 0, 0, 0); // Arrested SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "Gelme yoksa vururum!"); return 1; } // Injury if (strcmp("/vuruldum", cmdtext, true) == 0) { ApplyAnimation(playerid, "SWEET", "Sweet_injuredloop", 4.0, 0, 0, 0, 0, 0); // Injured SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "Sen Vuruldun!"); return 1; } // Ass Slapped if (strcmp("/saplakyedim", cmdtext, true) == 0) { ApplyAnimation(playerid, "SWEET", "ho_ass_slapped", 4.0, 0, 0, 0, 0, 0); // Ass Slapped SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "Biri popona vurdu"); return 1; } // Female Smoking if (strcmp("/sigara", cmdtext, true) == 0) { ApplyAnimation(playerid, "SMOKING", "F_smklean_loop", 30.0, 0, 0, 0, 0, 0); // Female Smoking SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "Duvara yaslandin, sigara iciyorsun."); return 1; } // Cop Look if (strcmp("/bak", cmdtext, true) == 0) { ApplyAnimation(playerid, "COP_AMBIENT", "Coplook_loop", 4.0, 0, 0, 0, 0, 0); // Cop Looking SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "Bos gozlerle etrafi suzuyorsun."); return 1; } // Lay Down if (strcmp("/uzan", cmdtext, true, 6) == 0) { ApplyAnimation(playerid,"BEACH", "bather", 30.0, 1, 1, 1, 1, 1); // Lay down SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "Yere uzandin."); return 1; } // Take Cover if (strcmp("/kkoru", cmdtext, true, 3) == 0) { ApplyAnimation(playerid, "ped", "cower", 3.0, 0, 0, 0, 0, 0); // Taking Cover SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "Kendini koruyorsun."); return 1; } // Vomit if (strcmp("/kus", cmdtext, true) == 0) { ApplyAnimation(playerid, "FOOD", "EAT_Vomit_P", 3.0, 0, 0, 0, 0, 0); // Vomit BAH! SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "Sen kusuyorsun!"); return 1; } // Eat Burger if (strcmp("/yemek", cmdtext, true) == 0) { ApplyAnimation(playerid, "FOOD", "EAT_Burger", 30.0, 0, 0, 0, 0, 0); // Eat Burger SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "Sen hamburger yiyorsun"); return 1; } // Wave if (strcmp("/elsalla", cmdtext, true) == 0) { ApplyAnimation(playerid, "KISSING", "BD_GF_Wave", 3.0, 0, 0, 0, 0, 0); // Wave SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "El salliyorsun."); return 1; } // Slap Ass if (strcmp("/saplakat", cmdtext, true) == 0) { ApplyAnimation(playerid, "SWEET", "sweet_ass_slap", 4.0, 0, 0, 0, 0, 0); // Ass Slapping SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "Yanindakinin poposuna saplak attin "); return 1; } // Death Crawling if (strcmp("/ol", cmdtext, true) == 0) { ApplyAnimation(playerid, "WUZI", "CS_Dead_Guy", 4.0, 0, 0, 0, 0, 0); // Dead Crawling SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "Ol"); return 1; } // Dealer if (strcmp("/anlas", cmdtext, true) == 0) { ApplyAnimation(playerid, "DEALER", "DEALER_DEAL", 4.0, 0, 0, 0, 0, 0); // Deal Drugs SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "Yasa disi isler hakkinda konusup anlasiyorsun."); return 1; } // Kiss if (strcmp("/op", cmdtext, true, 5) == 0) { ApplyAnimation(playerid, "KISSING", "Playa_Kiss_02", 3.0, 0, 0, 0, 0, 0); // Kiss SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "Biriyle opusuyorsun.Onundeki de /op yazarsa opusmus olursun."); return 1; } // Crack Dieing if (strcmp("/emrah", cmdtext, true, 6) == 0) { ApplyAnimation(playerid, "CRACK", "crckdeth2", 30.0, 0, 0, 0, 0, 0); // Dieing of Crack SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "Bankta uzanmis, usuyorsun.Zavalli."); return 1; } // Piss if (strcmp("/ise", cmdtext, true, == 0) { ApplyAnimation(playerid, "PAULNMAC", "Piss_in", 4.0, 0, 0, 0, 0, 0); SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "Isiyorsun!"); return 1; } // Male Smoking if (strcmp("/sigara2", cmdtext, true, 4) == 0) { ApplyAnimation(playerid,"SMOKING", "M_smklean_loop", 30.0, 0, 0, 0, 0, 0); // Smoke SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "Sigara iciyorsun"); return 1; } // Sit if (strcmp("/otur", cmdtext, true, 4) == 0) { ApplyAnimation(playerid,"BEACH", "ParkSit_M_loop", 30.0, 1, 1, 1, 1, 1); // Sit SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "Sen oturdun!"); return 1; } // Fuck U if (strcmp("/nevarlan", cmdtext, true, 2) == 0) { ApplyAnimation( playerid,"ped", "fucku", 4.1, 0, 1, 1, 1, 1 ); // Wave fist / Pull fingers (with block hands) SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "Kiziyorsun!"); return 1; } // Strip-Tease if (strcmp("/striptiz", cmdtext, true, 6) == 0) { switch (cmdtext[7]) { case 'a', 'A':{ ApplyAnimation( playerid,"STRIP", "strip_A", 4.1, 0, 1, 1, 1, 1 ); return 1; } // Strip case 'b', 'B':{ ApplyAnimation( playerid,"STRIP", "strip_B", 4.1, 0, 1, 1, 1, 1 ); return 1; } // Strip case 'c', 'C':{ ApplyAnimation( playerid,"STRIP", "strip_C", 4.1, 0, 1, 1, 1, 1 ); return 1; } // Strip case 'd', 'D':{ ApplyAnimation( playerid,"STRIP", "strip_D", 4.1, 0, 1, 1, 1, 1 ); return 1; } // Strip case 'e', 'E':{ ApplyAnimation( playerid,"STRIP", "strip_E", 4.1, 0, 1, 1, 1, 1 ); return 1; } // Strip case 'f', 'F':{ ApplyAnimation( playerid,"STRIP", "strip_F", 4.1, 0, 1, 1, 1, 1 ); return 1; } // Strip case 'g', 'G':{ ApplyAnimation( playerid,"STRIP", "strip_G", 4.1, 0, 1, 1, 1, 1 ); return 1; } // Strip } SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "Striptiz yapiyorsun."); return 1; } // Idle Chat if(strcmp(cmdtext, "/konus", true) == 0) { if(GetPlayerState(playerid) == PLAYER_STATE_ONFOOT) { ApplyAnimation(playerid,"PED","IDLE_CHAT",4.1,0,1,1,1,1); SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "Konusuyorsun."); // Chat return 1; } } // SUICIDE COMMAND if(strcmp(cmdtext, "/geber", true) == 0) { SetPlayerHealth(playerid,0.0); return 1; }
// START DANCING if(strcmp(cmd, "/dans", true) == 0) { if(GetPlayerState(playerid) == PLAYER_STATE_ONFOOT) {
// Get the dance style param tmp = strtok(cmdtext, idx); if(!strlen(tmp)) { SendClientMessage(playerid,0xFF0000FF,"Kullanim: /dans [style 1-3]"); return 1; }
dancestyle = strval(tmp); if(dancestyle < 1 || dancestyle > 3) { SendClientMessage(playerid,0xFF0000FF,"Kullanim: /dans [style 1-3]"); return 1; }
if(dancestyle == 1) { SetPlayerSpecialAction(playerid,SPECIAL_ACTION_DANCE1); } else if(dancestyle == 2) { SetPlayerSpecialAction(playerid,SPECIAL_ACTION_DANCE2); } else if(dancestyle == 3) { SetPlayerSpecialAction(playerid,SPECIAL_ACTION_DANCE3); } return 1; } } | |
| | | [AsO]Admin .
Mesaj Sayısı : 173 Rep : 250369 Teşekkür : 119995 Kayıt tarihi : 30/10/09 Yaş : 34 Nerden : antalya
| Konu: Geri: Pawno Kodları Full Paz Kas. 08, 2009 1:43 am | |
| Araç Modifiyeleri :
Kod: if (strcmp("/sultan", cmdtext, true, 10) == 0) {
if (IsPlayerInAnyVehicle(playerid) == 1) { if (GetVehicleModel(GetPlayerVehicleID(playerid)) == 560) { GameTextForAll("Arabanızı Modifiye Etmek Icin /sultan yazın! ",3500,6); AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1029); AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1033); AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1170); AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1139); AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1170); AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1087); AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1140); AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1030); AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1031);
SendClientMessage(playerid,0xDC143CAAA,"Araciniz Modifiye Edildi!"); } else { SendClientMessage(playerid,0xDC143CAA,"Modifiye Edilebilen Bir Arabada Degilsiniz!"); } } else { SendClientMessage(playerid,0xDC143CAA,"Herhangi Bir Arabada Degilsiniz!!!"); }
return true; }
if (strcmp("/flash", cmdtext, true, 10) == 0) {
if (IsPlayerInAnyVehicle(playerid) == 1) { if (GetVehicleModel(GetPlayerVehicleID(playerid)) == 565) { GameTextForAll("Arabanızı Modifiye Etmek Icin /flash Yazın!",3500,6); AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1046); AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1048); AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1052); AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1049); AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1054); AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1151); AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1152); AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1079); AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1087);
SendClientMessage(playerid,0xDC143CAA,"Araciniz Modifiye Edildi !!!"); } else { SendClientMessage(playerid,0xDC143CAA,"Modifiye Edilebilen Bir Arabada Degilsiniz!!!"); } } else { SendClientMessage(playerid,0xDC143CAA,"Herhangi Bir Arabada Degilsiniz!"); }
return true; }
//Elegy Upgrade//
if (strcmp("/elegy", cmdtext, true, 10) == 0) {
if (IsPlayerInAnyVehicle(playerid) == 1) { if (GetVehicleModel(GetPlayerVehicleID(playerid)) == 562)
{ GameTextForAll("Arabanızı Modifiye Etmek Icin /elegy Yazın!!!",3500,6); AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1034); AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1038); AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1036); AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1146); AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1148); AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1172); AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1087);
SendClientMessage(playerid,0xDC143CAA,"Araciniz Modifiye Edildi !!!"); } else { SendClientMessage(playerid,0xDC143CAA,"Modifiye Edilebilen Bir Arabada Degilsiniz!!!"); } } else { SendClientMessage(playerid,0xDC143CAA,"Herhangi Bir Arabada Degilsiniz!"); }
return true; }
//Jester Uprade//
if (strcmp("/jester", cmdtext, true, 10) == 0) {
if (IsPlayerInAnyVehicle(playerid) == 1) { if (GetVehicleModel(GetPlayerVehicleID(playerid)) == 559) { GameTextForAll("Arabanızı Modifiye Etmek Icin /jester Yazın!!!",3500,6); AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1066); AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1068); AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1070); AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1080); AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1158); AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1161); AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1173); AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1087);
SendClientMessage(playerid,0xDC143CAA,"Araciniz Modifiye Edildi!!!"); } else { SendClientMessage(playerid,0xDC143CAA,"Modifiye Edilebilen Bir Arabada Degilsiniz!!!"); } } else { SendClientMessage(playerid,0xDC143CAA,"Herhangi Bir Arabada Degilsiniz !!!"); }
return true; }
//Blade Upgrade//
if (strcmp("/blade", cmdtext, true, 10) == 0) {
if (IsPlayerInAnyVehicle(playerid) == 1) { if (GetVehicleModel(GetPlayerVehicleID(playerid)) == 536) {
GameTextForAll("Arabanızı Modifiye Etmek Icin /blade Yazın!!!",3500,6); AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1103); AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1105); AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1108); AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1107); AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1128); AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1181); AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1183); AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1087);
SendClientMessage(playerid,0xDC143CAA,"Araciniz Modifiye Edildi !!!"); } else { SendClientMessage(playerid,0xDC143CAA,"Modifiye Edilebilen Bir Arabada Degilsiniz !!!"); } } else { SendClientMessage(playerid,0xDC143CAA,"Herhangi Bir Arabada Degilsiniz !"); }
return true; }
//Uranus Upgrade
if (strcmp("/uranus", cmdtext, true, 10) == 0) {
if (IsPlayerInAnyVehicle(playerid) == 1) { if (GetVehicleModel(GetPlayerVehicleID(playerid)) == 558) {
GameTextForAll("Arabanızı Modifiye Etmek Icin /uranus Yazın!",3500,6); AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1091); AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1092); AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1093); AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1095); AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1163); AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1165); AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1166); AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid), 1087);
SendClientMessage(playerid,0xDC143CAA,"Araciniz Modifiye Edildi !!!"); } else { SendClientMessage(playerid,0xDC143CAA,"Modifiye Edilebilen Bir Arabada Degilsiniz!"); } } else { SendClientMessage(playerid,0xDC143CAA,"Herhangi Bir Arabada Degilsiniz!"); }
return true; } | |
| | | akep344 Yüz Başı
Mesaj Sayısı : 59 Rep : 150039 Teşekkür : 10009 Kayıt tarihi : 02/11/09 Nerden : Denizli
| Konu: Geri: Pawno Kodları Full Ptsi Kas. 09, 2009 5:15 pm | |
| bir şey anlamadım ama çok saol emeğe saygı | |
| | | [AsO]Admin .
Mesaj Sayısı : 173 Rep : 250369 Teşekkür : 119995 Kayıt tarihi : 30/10/09 Yaş : 34 Nerden : antalya
| | | | mehmet206733 Acemi Er
Mesaj Sayısı : 1 Rep : 1 Teşekkür : 0 Kayıt tarihi : 09/12/09
| Konu: Geri: Pawno Kodları Full Çarş. Ara. 09, 2009 2:26 am | |
| Kanka Valla Tek Kelimeyle Mütiş | |
| | | | Pawno Kodları Full | |
|
Similar topics | |
|
| Bu forumun müsaadesi var: | Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
| |
| |
| |
|